• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Kan man ta ut igen efter vivus inkasso?

Lasse.K.

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
47
Poäng
136
Jag har fått ett mail från vivus egna inkasso om att jag måste betala lägsta belopp senast 23/9. Min fråga är om jag efter den betalningen kommer att kunna ta ut pengar hos vivus så som man kan när man betalat lägsta belopp i tid?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Jag har fått ett mail från vivus egna inkasso om att jag måste betala lägsta belopp senast 23/9. Min fråga är om jag efter den betalningen kommer att kunna ta ut pengar hos vivus så som man kan när man betalat lägsta belopp i tid?
Alltså så här. Det finns ingenting som säger att du egentligen inte kan eller får göra uttag bara för att du är sen. Vissa av företagen är stenhårda där. Däremot kan dröjsmålsränta, påminnelseavgift med mera ställa till det för dig så att beloppet du önskade ta ut slukas. Ibland uppdaterar deras system väldigt konstigt, så du kan komma att behöva kontakta kundtjänsten för dagsaktuell skuld när det väl är dags.

Hänt mig flera gånger att jag betalat in det efterfrågade beloppet men att man då sen måste betala in mer på grund av dröjsmålsräntan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp